Coroczne zestawienie najcenniejszych marek świata Interbrand znów bez zaskoczenia. Apple ponownie najdroższą marką, tym razem z nowym rekordem.

Zarządzana przez Tima Cooka firma jako pierwsza w historii rankingu przekroczyła granicę 200 miliardów dolarów, osiągając wartość $214,5 miliardów. W porównaniu z zeszłorocznym raportem jej wartość wzrosła o około 15% z poziomu 184,1 miliarda.

Kolejne trzy miejsca w zestawieniu to również firmy technologiczne. Na drugiej pozycji uplasowało się Google z brandem o wartości 155,5 miliardów dolarów. Trzecia firma z 12-cyfrową kwotą to Amazon wart 100,7 miliardów. Amazon mimo trzeciego miejsca jest liderem wzrostu, w ciągu roku podwoił wartość swojej marki. Czwarte miejsce to Microsoft o wartości $92,715 miliardów.

W zestawieniu znalazło się miejsce także dla jednego z największych rywali Apple - Samsunga, który okazał się szóstą, najcenniejszą marką.

Do rankingu dołączyły w tym roku dwie firmy: Subaru na setnym miejscu i konkurent Apple Music - Spotify (92. pozycja).

Najdroższy, niepowiązany z nowymi technologiami brand to Coca-Cola warta przeszło 66 miliardów dolarów.

Źródło: Interbrand