W wyborze urządzeń elektronicznych, które nosimy na sobie według najnowszego raportu zachodni konsumenci coraz częściej kierują się funkcjonalnością, choć to rynki wschodzące zapewniają duży wzrost. Czy inteligentne zegarki wyprą z rynku smartopaski?

Jak podaje w najnowszym raporcie IDC w drugim kwartale 2018 roku sprzedano 27,9 miliona urządzeń wearables, co przekłada się na 5,5% wzrost względem analogicznego okresu w 2017 roku.

Zauważalny wzrost zapewniają przede wszystkim kraje azjatyckie, centralna i wschodnia Europa, Afryka i Ameryka Łacińska, gdzie popularność wciąż zdobywają podstawowe i tanie opaski. Północna Ameryka, zachodnia Europa i Japonia chętniej wybierają bardziej funkcjonalne i droższe smartwatche.

Liderem rynku jest Apple, które sprzedało 4,7 miliona zegarków w drugim kwartale 2018 roku, stanowiąc 17% rynku (wzrost o 38,4% względem 2Q 2017 roku). Na drugim miejsku znalazło się Xiaomi, które sprzedało 500 tysięcy urządzeń mniej. Na trzecim miejscu Fitbit, który sprzedał 2,7 miliona produktów. To największa strata odnotowana w rankingu (-21,7% względem 2Q 2017 roku). Największy wzrost procentowy odnotował natomiast Huawei, który sprzedając 1,8 miliona urządzeń w poprzednim kwartale wypracował prawie 120% wyniku z analogicznego okresu w 2017 roku.

Kontynuując walkę o klienta, Apple już 12 września zaprezentuje następcę Series 3 z większym o 15% wyświetlaczem.

Źródło: 9To5Mac