Płatności mobilne między użytkownikami to stosunkowo nowa gałąź cyfrowego obrotu pieniędzmi. Dziedzina ta wreszcie doczekała się swoich pierwszych analiz badawczych. Usługa Apple wypadła w nich najlepiej.

Badanie przeprowadzone przez Consumer Reports polegało na przeanalizowaniu użytych przez producentów systemów autoryzacji, zabezpieczenia danych, dostępności i wygody obsługi.

Najwyższe miejsce podium przypadło Apple Pay Cash z wynikiem 76 punktów na 100 możliwych. Na drugim miejscu uplasowała się usługa Venmo otrzymując 69 punktów. Podium zamknęło Cash App od Square uzyskując 64 punkty. Czwarte miejsce to system płatności zintegrowany z komunikatorem Messenger (Facebook) z 63 punktami. Najmniejszym zaufaniem badających cieszy się serwis Zelle, który otrzymał tylko połowę punktów.

Na najwyższą pozycję w raporcie Apple zapracowało sobie przede wszystkim stworzeniem systemu, który do minimum ograniczył przetwarzanie wrażliwych danych. Chodzi tu głównie o informacje o przeprowadzonych transakcjach oraz dane z kart, które są podpięte do usługi. Apple Pay Cash pochwalono także za płynną i łatwą obsługę, a także za system autoryzacji płatności.

Niestety, mimo fantastycznych rekomendacji, Polacy korzystający ze sprzętów Apple na razie nie mają dostępu do płatności peer-to-peer i prawdopodobnie długo mieć go jeszcze nie będą. Samo Apple Pay pojawiło się u nas prawie 4 lata po debiucie. Wciąż brakuje szerokiego wsparcia banków, a odsetek populacji, która posiada iPhone’a i ma Apple Pay jest na tyle mały, że obecnie udostępnienie płatności między użytkownikami w naszym kraju jest po prostu nieopłacalne.

Źródło: 9to5Mac